Aby móc rozwijać swój biznes niezbędne jest pozyskiwanie nowych klientów. W celu osiągnięcia swoich zamierzeń biznesowych najlepiej skierować się o pomoc do agencji marketingowej. O jakie metody opiera się generowanie leadów B2B w IT?
Skuteczne metody na generowanie leadów B2B w IT
Pozyskiwanie nowych klientów, ale również utrzymywanie obecnych relacji jest niezbędne dla prawidłowego rozwoju firmy. W kwestiach komunikacji z odbiorcami największe doświadczenie mają sprzedawcy oraz marketingowcy. Aby stworzyć atrakcyjną ofertę, a następnie poinformować o niej świat, potrzebna jest ścisła współpraca między specjalistami w powyższych działów. W marketingu internetowym wykorzystywane są wszelkie dostępne kanały komunikacyjne takie jak wyszukiwarka, e-mail, social media oraz strony internetowe.
Media społecznościowe związane są z metodą social sellingu, a generowanie leadów B2B w IT największą skuteczność może zauważyć na LinkedInie. Jest to platforma zdecydowanie bardziej merytoryczna i doprecyzowana niż np. Facebook, czy YouTube. Warto umieszczać na niej swoje komentarze dotyczące nowinek ze świata IT, specjalistyczne eseje i raporty, ale również bezpośrednio kontaktować się z potencjalnymi klientami.
Cold mailing w ostatnich latach odzyskuje swoją renomę, i coraz więcej firm zauważa jego skuteczność w pozyskiwaniu nowych leadów. Treść wiadomości powinna zawierać informację na temat tego czym się zajmujemy, dlaczego postanowiliśmy napisać akurat do tej osoby (np. ze względu na zajmowane przez nią stanowisko), co może zyskać dzięki dalszej korespondencji, a także wszelkie informacje kontaktowe niezbędne do poznania lepiej naszej firmy.
Jedną z najpowszechniejszych metod marketingu internetowego jest SEO. Są to działania mające na celu poprawę widoczności strony internetowej w sieci. W tym celu trzeba dbać zarówno o cechy techniczne jak i treściowe danej witryny. Należy zadbać o prawidłowe adresy url, linkowanie zewnętrzne oraz wewnętrzne, przekierowania i optymalizację grafik. Natomiast treści to zarówno kategorie i opisy produktów oraz usług, jak i wpisy blogowe, podstrona „O nas” czy inne istotne informacje na temat tego czym firma się zajmuje oraz jakie kompetencje posiada w tej dziedzinie. Wszystkie teksty powinny mieć wartość merytoryczną, być zrozumiałe dla odbiorcy i posiadać słowa kluczowe. Frazy kluczowe pomagają odnaleźć stronę poprzez wpisanie ich do wyszukiwarki. Im lepiej wypozycjonowana strona, tym większa szansa, że ktoś ją znajdzie i postanowi odwiedzić.
Dzielnie się wiedzą oraz stała komunikacja to podstawy w generowaniu leadów B2B w IT. Dzięki pokazywaniu, że jesteśmy ekspertami w branży IT i że istotne są dla nas potrzeby klientów, mamy szansę na rozwijanie naszej firmy w zaplanowanym kierunku.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@lexovertoom