Chcesz lepiej promować się w internecie i zastanawiasz się, na jakie formy promocji postawić? Słyszałeś o pozycjonowaniu, ale nie jesteś w pełni przekonany, czy to dobry kierunek? Sprawdźmy, czym jest SEO i czy warto wydać na nie pieniądze.
SEO – o co w tym wszystkim chodzi?
Tak naprawdę SEO to skrót, który pochodzi od wyrażenia Search Engine Optimization. Określa się nim optymalizację strony, której celem jest osiągnięcie przez tę stronę wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Na SEO składa się wiele działań. Są one związane z technicznym funkcjonowaniem strony, ale także publikowanymi treściami. Trzeba do tego procesu podejść kompleksowo, ponieważ tylko wtedy można osiągnąć pożądaną widoczność w wyszukiwarce Google.
Dlaczego SEO i pozycjonowanie jest ważne? Dzisiaj Google jest codziennym towarzyszem każdego z nas. Wyszukiwarka jest dostawcą informacji. W ten sposób możesz dotrzeć też do klientów, którzy już wykazują pewną inicjatywę zakupu – wpisują do wyszukiwarki to, czego szukają.
Dlaczego warto płacić za SEO?
Musisz wiedzieć o tym, że Google nie pobiera opłat za pojawienie się Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego nazywane są też bezpłatnymi. Opłaty pojawiają się w momencie, kiedy zaplanujesz płatne kampanie w Google Ads, które na stronie wyników są np. linkami sponsorowanymi. W przypadku SEO kosztem jest wynagrodzenie, które dostanie agencja SEO zajmująca się pozycjonowaniem. Dlaczego warto zapłacić agencji SEO?
Wyprzedzisz konkurencję
Z pewnością masz jakąś konkurencję. Wyprzedzenie jej nie zawsze jest proste, ponieważ podobnie jak Ty podejmuje ona różne działania promocyjne. Stawiając na sprawdzonych specjalistów SEO, masz większą gwarancję, że uda Ci się pokonać biznesowych rywali. Oczywiście w przypadku bardzo konkurencyjnych branż pozycjonowanie będzie wymagało większego nakładu czasu i działań, ale wciąż można to zrobić. Obecność na wysokich pozycjach w wyszukiwarce powoduje, że strona internetowa bardziej przyciąga uwagę potencjalnych klientów.
Nie popełnisz błędów
Oczywiście możesz spróbować samodzielnie wypozycjonować swoją witrynę. Będzie to jednak wymagało zaangażowania. Musisz przede wszystkim zdobyć wiedzę na temat SEO, a następnie wykorzystać ją w praktyce. Niestety jako osoba bez wcześniejszego doświadczenia możesz popełniać błędy. Niektóre z nich mogą być naprawdę bolesne dla Twojej strony. Ich naprawa, jeżeli np. otrzymasz karę od Google, będzie bardzo trudno, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwa. Dlatego lepiej nie ryzykować i od razu powierzyć działania SEO osobom, które nie bez powodu nazywane są specjalistami SEO.
Jeżeli zależy Ci na skutecznej promocji witryny w internecie, postaw na agencję SEO. To wiąże się z kosztami, ale w zamian zyskujesz wiedzę, doświadczenie osób, które wiedzą, co robią oraz dostęp do statystyk i danych z narzędzi analitycznych.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@cottonbro